Lustrzane odbicie

Strona początkowa
Ogldasz posty wyszukane dla zapytania: Lustrzane odbicie
 




Temat: Dlugi tekst i grafika gzieniegdzie...


Mam baaaardzo dlugi tekst  i troche grafik to wstawienia (w Indesign),
prosze o rade jak najlepiej przekopowiac caly tekst i wstawiac w niego
grafiki a tekst sam sie dopasowywal (oblewal) grafiki i odpowiednio
przesuwal na nastepne strony z ustalonym formatowaniem tekstu.


Chodzi ci o kotwiczenie obrazków w tekście?


Prosze o rade - dodatkowo kazda strona ma miec ornamenty ale pewnie na
lewa i prawa musze przygotowac oddzielne (lustrzane odbicie).


Ustawienia dokumentu -rozkładówki.
Strony wzorcowe.

A najpierw naciśnij F1.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu





Temat: Wydruk lustarzany do PDF z InDesign CS2 PL
Witam.
Mam pytanie.
Jak należy przekazywać pliki do drukarni?
Czy konieczne jest udostępnianie plików PDF w lustrzanym odbiciu, czy jest
to tylko zachcianka drukarni.
Jeśli trzeba, to jak zrobić takie lustrzane odbicie z Indyka...

Z góry dziękuje za podpowiedź..
Pozdrawiam

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu





Temat: Wydruk lustarzany do PDF z InDesign CS2 PL
W artykule <er42ka$c4@nemesis.news.tpi.pl
LAPKA napisał(a):


Witam.
Mam pytanie.
Jak należy przekazywać pliki do drukarni?
Czy konieczne jest udostępnianie plików PDF w lustrzanym odbiciu, czy jest
to tylko zachcianka drukarni.


Zachcianka drukarni czy raczej naświetlarni. W dodatku zdumiewająca,
bo skoro ich RIP akceptuje PDF, to nie wierzę, żeby nie umiał lustra
zrobić.
Owszem, bywało, że wysyłałem do świecenia pliki z już nadanym lustrem
- ale wtedy to był postscript i to już rozseparowany, a nie PDF...


Jeśli trzeba, to jak zrobić takie lustrzane odbicie z Indyka...


A to Ci już napisano - druk do pliku i destylacja. Dodam tylko, że dla
pewności rób to jako "In-RIP separations", ustaw odpowiednio
liniaturę, a w opcjach Distillera włącz "preserve screening"...

Choć "Composite CMYK" pod warunkiem wysyłania całych obrazków (bez
optymalizacji) też powinno dać dobry skutek.

Pozdrawiam,
Marek W.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pilne - program PCL mirror

On Sun, 19 Oct 1997 18:50:00 +0100, Zbigniew Boczek


<zet@free.polbox.plwrote:
Czesc,
poszukuje programu do druku lustrzanego odbicia na drukarkach HP LJet,
obslugujacego pliki *.prn powwwsale z drukowania do pliku przez
programy 32 bitowe  
dzieki za pomoc,


A co za roznica ile bitow miala aplikacja tworzaca plik *.prn???

Osobna sprawa, ze macalem ten problem i nie doszukalem sie w PCL-u
komendy umozliwiajacej zrobienie lustra - moze zle patrzylem? Ale
chyba znacznie prosciej wydrukowac prace do pliku postscriptowego juz
w lustrze, a potem, jak sie nie ma drukarki postscriptowej, to
przepuscic to przez GhostScripta wysylajac na drukarke (albo znow do
pliku!) juz w PCLu!

Darek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pilne - program PCL mirror


Zbigniew Boczek wrote:

Czesc,
poszukuje programu do druku lustrzanego odbicia na drukarkach HP LJet,
obslugujacego pliki *.prn powwwsale z drukowania do pliku przez
programy 32 bitowe
dzieki za pomoc,
Zbigiew


Aplikacje 32-bitowe nie maja nic do rzeczy.
Polecam program Ultrascript. Uzywam go od kilku lat z HPIIIp i jestem
b.zadowolony. Ma on mozliwosc druku plikow .prn (czyli poscriptowych0
 tak w Win jak w Dos.
Polecam
Marconii

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pilne - program PCL mirror


marconi wrote:

Zbigniew Boczek wrote:

| Czesc,
| poszukuje programu do druku lustrzanego odbicia na drukarkach HP LJet,
| obslugujacego pliki *.prn powwwsale z drukowania do pliku przez
| programy 32 bitowe
| dzieki za pomoc,
| Zbigiew

Aplikacje 32-bitowe nie maja nic do rzeczy.
Polecam program Ultrascript. Uzywam go od kilku lat z HPIIIp i jestem
b.zadowolony. Ma on mozliwosc druku plikow .prn (czyli poscriptowych0
 tak w Win jak w Dos.
Polecam
Marconii


Skoro polecasz to  moze powiesz jeszcze jak go zdobyc ?
Jakis URL ?
Czy jest on free  ?
Pawel

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pilne - program PCL mirror


Pawel Gajda wrote:

marconi wrote:

| Zbigniew Boczek wrote:

| Czesc,
| poszukuje programu do druku lustrzanego odbicia na drukarkach HP LJet,
| obslugujacego pliki *.prn powwwsale z drukowania do pliku przez
| programy 32 bitowe
| dzieki za pomoc,
| Zbigiew

| Aplikacje 32-bitowe nie maja nic do rzeczy.
| Polecam program Ultrascript. Uzywam go od kilku lat z HPIIIp i jestem
| b.zadowolony. Ma on mozliwosc druku plikow .prn (czyli poscriptowych0
|  tak w Win jak w Dos.
| Polecam
| Marconii

Skoro polecasz to  moze powiesz jeszcze jak go zdobyc ?
Jakis URL ?
Czy jest on free  ?
Pawel


Kupilem Ultrascripta jakies 4 lata temu w sklepie.
To komercyjny program, nie free. (3 dyskietki instal.)
Posiada czesc dla dosa i czesc dla win 3.1
Nie wiem czy chodzi na win95.
Jest b. niezawodny, ale pracuje do 300 DPI z HPLJ
Wyzsza rozdzielczosc (600 DPI) mozna dostac jako plik bitowy np. .bmp
A czy jest na Warezach? Nie spotkalem, ale zawsze jest nadzieja
Szukajcie a znajdziecie   powiedziano w pismie
Pozdrawiam
Marconii

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Arabski - od prawej do lewej
Witam,

Mam do zrobienia arabską wersję istniejącego już katalogu (wymiana tekstów).
Z fontami sobie poradzę (choć jakby ktoś wiedział, gdzie takowe można kupić
proszę o info), ale jak zmusić system do pisania od prawej do lewej?
Czytałem gdzieś, że w MacOS jest to możliwe. Wystarczy sterownik klawiatury?
Czy ktoś z was ma już za sobą podobne doświadczenia?

Wymyśliłem, że można to rozwiązać w następujący sposób: robię odwróconą
horyzontalnie ("na lewą stronę") ramkę tekstową, przygotowuję fonty w
lustrzanym odbiciu i wlewam tekst w ramkę używając tak przygotowanego fontu.
Tylko, że czasem muszę wstawić tekst łaciński. Poza tym rozwiązanie to
wydaje mi się mało eleganckie.

Ach! Jeszcze jedna sprawa dotycząca fontów. W języku arabskim większość
liter ma kilka sposobów zapisu zależnie od położenia w wyrazie. To znaczy ta
sama litera stojąca samotnie zapisywana jest inaczej niż, gdy łączy się z
inną literą z prawej strony, z lewej strony lub z obu naraz (na cztery
sposoby!) Fonty, którymi dysponuję wyglądają tak, jakby to były tylko te
"samotne". Czy jest dopuszczalne złożenie tekstów w ten sposób? Rozumiecie -
sprawa międzynarodowa, z Arabami nie ma żartów :-).

Problem chyba jest ciekawy, ale czy rozwiązywalny?
_

Oczekuję na pomoc i pozdrawiam,

richo

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Potrzebny Programik (lustro)
Po co programik? Zainstaluj wirtualna drukarke postscriptowa (standardowe
drivery do Windows powinny wystarczyc) i przy wydruku w opcjach zaznacz
"lustro". Potem przepusc przez Distillera lub GhostScripta i drukuj :-)

Potrzebuje programik najlepiej pod dosa ktory potrafi zrobic odbicie
lustrzane z pliku *.prn. Poniewez robie cos na Microsoft Publisher a on
nie ma mozliwosci wykonania takiego odbicia moja drukarka to HP LaserJet
6L.


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak wydrkować lustrzane odbicie z polskimi znakami??
OS: XP PL
Program: Quakr lub polski Pagemaker
Drukarka: HP1300
Fonty: Systemowe

Chce wydrukować tekst na kalce z lustrem.
Gdy drukuję na drukarce zinstalowanej jakom PCL6
szereg opcji drukowania w tym odbicie lustrzane
jest nieaktywne. Natomiast kiedy drukuje na ta
sama drukarke zainstolwana jako PS polskie
znaki zamieniaja sie w krzaki (wszystkie dodatkowe
opcje drukowania sa juz dostepne).
Co robic?

Pozdrawiam,
Bartosz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak wydrkować lustrzane odbicie z polskimi znakami??

OS: XP PL
Program: Quakr lub polski Pagemaker
Drukarka: HP1300
Fonty: Systemowe

Chce wydrukować tekst na kalce z lustrem.
Gdy drukuję na drukarce zinstalowanej jakom PCL6
szereg opcji drukowania w tym odbicie lustrzane
jest nieaktywne. Natomiast kiedy drukuje na ta
sama drukarke zainstolwana jako PS polskie
znaki zamieniaja sie w krzaki (wszystkie dodatkowe
opcje drukowania sa juz dostepne).
Co robic?

Pozdrawiam,
Bartosz


FAQ grupy www.dtp.art.pl
Pewnie trzeba zastosować WGL assistant bo czcionki w XP są kodowane unikodowo a
Quark (i PMaker) nie obsługuje unikoda.
Po drugie w Quarku w okienku Print w zakładce Document jest opcja Page Flip i jej
najlepiej używać do robienia lustra.
Pozdr.
HenJ
h.jursz at prasabalt dot gda dot pl
gg2472950

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: termonadruk flock i flex - pytanie

Witam,

Prawdopodobnie wybralem sobie kiepska grupe na to pytanie ale niestety nie
znalazlem innej (moze cos znacie?). Nie mniej jednak chcialbym zapytac
gdzie
mozna poczytac cos wiecej na temat termonadruku metodami flock i flex (tak
to
sie zwie?). Orientujecie sie moze kto sprzedaje urzadzenia i materialy
exploatacyjne do tego?


Lepsza grupa to pewnie www.signs.pl
Tyle co wiem:
- folie kupisz tam gdzie folie do ploterów (choć nie wszędzie), wycina się
je na ploterze tnącym w odbiciu lustrzanym
- wgrzewać można żelazkiem, ale nie zawsze jest to łatwe
- prasy profesjonalne kosztują kilka tysięcy zł - zobacz np.
www.warsob.com.pl (dość dużo informacji tam znalazłem)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Revers w Quark-u
Jeśli chodzi o inwersje* (zamiast ciemnych liter na jasnym tle - jasne
na ciemnym) to sprawę załatwiają odpowienio wymierzone rules (Ctrl+N)
- pokazuję i objaśniam: font_size 10pt, leading 12pt - Rule_Above
width 10pt, Rule_Below width 2pt, w obu offset 0mm (ważne - przy
wartości w % QXP robi dziwne rzeczy ;)

Drugi sposób to kotwiczenie ramek tekstowych w tekście, ale to taki
średni pomysł jeśli nie ma się jakiś specjalnych ikstenszynów.

Trzeci sposób to już same ikstenszyny <:

                                        Krtk

* "Rewers" to chyba, jak już, odbicie lustrzane prawo-lewo?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Revers w Quark-u
patent z rules znam i probowalem stosowac
zdaje egzamin jesli mamy do czynienia z jednolinikowym ogloszeniem,
nawet daje sie podkrecic grubosci aby starczylo na 2 linijki - innym
stylu
ale co mam zrobic jak dostane 3 lub wiecej linijek - tu juz boli...

czy moglbys rozwinac temat "ikstenszynów"
bo przyznam ze troche tego nie rozumiem

pozdrawiam i dziekuje
bensiu

From: Tomek Laisar Fruń <lai@rpg.pl
To: pl-comp-@newsgate.pl
X-From: owner-pl-comp-@newsgate.pl Sat Nov 8 23:23:30 2003
Subject: Re: Revers w Quark-u
Date: Sat, 08 Nov 2003 23:22:47 +0100


Jeśli chodzi o inwersje* (zamiast ciemnych liter na jasnym tle - jasne
na ciemnym) to sprawę załatwiają odpowienio wymierzone rules (Ctrl+N)
- pokazuję i objaśniam: font_size 10pt, leading 12pt - Rule_Above
width 10pt, Rule_Below width 2pt, w obu offset 0mm (ważne - przy
wartości w % QXP robi dziwne rzeczy ;)

Drugi sposób to kotwiczenie ramek tekstowych w tekście, ale to taki
średni pomysł jeśli nie ma się jakiś specjalnych ikstenszynów.

Trzeci sposób to już same ikstenszyny <:

     Krtk

* "Rewers" to chyba, jak już, odbicie lustrzane prawo-lewo?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: problem z pdf
Witam
Mam problem z PDF-em. Praca wykonana jest w PM6.5 PL i zawiera tekst oraz
tabele (tabele to bitmapowe tiff-y), z niego też zrobiony jest PS w
lustrzanym odbiciu (przygotowany do wydruku na papierze polimerowym). W
Acrobacie 4 powstał PDF.  U mnie jest wszystko O.K. tak na monitorze w
Acrobacie jak i na wydruku z mojej drukarki (HP LJ 1100). Po przesłaniu PDF
do klienta okazuje się że na jego drukarce (HP LJ 2100 M) tekst jest w
lustrzanym odbiciu, natomiast tabelki nie (w Acrobacie u niego też jest
wszystko O.K.). Dlaczego tabele drukują się  nie odwrócone?

Pozdrawiam
thot

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: problem z pdf
W artykule <b71upm$80@inews.gazeta.pl
thot napisał(a):


Witam
Mam problem z PDF-em. Praca wykonana jest w PM6.5 PL i zawiera tekst oraz
tabele (tabele to bitmapowe tiff-y), z niego też zrobiony jest PS w


Tiffy BW?


lustrzanym odbiciu (przygotowany do wydruku na papierze polimerowym). W
Acrobacie 4 powstał PDF.  U mnie jest wszystko O.K. tak na monitorze w
Acrobacie jak i na wydruku z mojej drukarki (HP LJ 1100). Po przesłaniu PDF
do klienta okazuje się że na jego drukarce (HP LJ 2100 M) tekst jest w
lustrzanym odbiciu, natomiast tabelki nie (w Acrobacie u niego też jest
wszystko O.K.). Dlaczego tabele drukują się  nie odwrócone?


Hm. Przyczyn szukałbym raczej w konfiguracji u klienta (tzn.
ustawieniach _jego_ drukarki - skoro Twoja drukuje poprawnie)...
Jakkolwiek prawdziwy powód nijak nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam,
Marek W.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mirror
W jaki sposob wydrukowac na drukarce bez poscriptu dokument w lustrzanym
odbiciu (sterownik drukarki tez tego nie umozliwia).
Gdzie moge znalezc program ktory przed wyslaniem do drukarki mialby
mozliwosc zmiany sposobu wydruku wydruku (podobnie jak Fine Print).

Arek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mirror


W jaki sposob wydrukowac na drukarce bez poscriptu dokument w lustrzanym
odbiciu (sterownik drukarki tez tego nie umozliwia).
Gdzie moge znalezc program ktory przed wyslaniem do drukarki mialby
mozliwosc zmiany sposobu wydruku wydruku (podobnie jak Fine Print).


A z jakiego programu?

bo jak z Corela to on sam potrafi poodwracac wszystko wlacznie z negatywem

a jak inne to najlepiej zainstaluj sobie sterownik jakiejkolwiek drukarki PS
wydrukuj z programu do pliku z wlaczona opcja lustra w sterowniku
pociagnij wszystko Adobe Distillerem
otworz w Adobe Readerze i wydrukuj na dowolnej drukarce.

UWAGA jezeli chcesz wypuszczec teksty z worda to mozesz miec problemy.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustro na RIP-ie
Witam
Dostałem PS i nie mogę na RIP-ie (Harlequin) zadać lustra, po odbiciu
lustrzanym wychodzi to samo co przed.
Jak sobie z tym poradzić? Czy Acrobat ma funkcję odbicia lustrzanego? A może
jakiś programik, który by to odwrócił?
Sprawa pilna - książka 200 stron.

pozdrawiam
     olo

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustro na RIP-ie


On Thu, 12 Jun 2003 12:36:14 +0200, "olo" <xxol@wp.plwrote:
Witam
Dosta?em PS i nie mog? na RIP-ie (Harlequin) zada? lustra, po odbiciu
lustrzanym wychodzi to samo co przed.
Jak sobie z tym poradzi?? Czy Acrobat ma funkcj? odbicia lustrzanego? A mo?e
jaki? programik, który by to odwróci??
Sprawa pilna - ksi??ka 200 stron.


Jakie "fumble" wychodziły czasami przy wypuszczaniu PS z ppd Avantry
(ale też nie wszystkie wersje ppd).
Spod Acrobata możesz wypuścić to wszystko na sterownik postscriptowy -
wszystkie mają w ustawieniach druk w lustrze.

ALex

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustro na RIP-ie
At 12:36 03-06-12 +0200, you wrote:


Witam
Dostałem PS i nie mogę na RIP-ie (Harlequin) zadać lustra, po odbiciu
lustrzanym wychodzi to samo co przed.
Jak sobie z tym poradzić? Czy Acrobat ma funkcję odbicia lustrzanego? A może
jakiś programik, który by to odwrócił?
Sprawa pilna - książka 200 stron.

pozdrawiam
     olo


edytorem zmien zapis w pliku PS
z:
MirrorPrint False
(<<) cvx exec /MirrorPrint false

na:

MirrorPrint True
(<<) cvx exec /MirrorPrint true

Pozdrawiam
Krzysztof Waskiewicz
GEM Poland Sp. z o.o., Warszawa, tel./fax 651 85 63, 858 98 33
email: krzysz@gempoland.com.pl        www.gempoland.com.pl

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wydruk - lustro z PDF-a
Mam pytanie o wydruk plików PDF (na kalkę).
Sprawdzałem różne opcje w Acrobat Reader i nie znalazłem opcji, która
pozwoliłaby odwrócić przed wydrukiem plik na lustrzane odbicie. Czy jakiś inny
program do przeglądania PDF-ów może coś takiego zrobić? A może jest jakiś
plugin do Acrobat Reader'a?
A może ma ktoś jakiś inny sposób?
W sterowniku drukarki też nie ma opcji odbicia lustrzanego.
Dla uściślenia - system XP, drukarka HP laserJet 1012  

Lelo

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustrzany blat stołu ww 3ds max 6.0


A ja myslałem że chodzi o lustrzane odbicie :)
A tak serio, to wyobraziłem sobie kolegę jak wciska F1 i mu help
wyskakuje a liczył na to że materiał lustrzany :) hehehehe, no się
uśmiałem :P


Pomylka. Zeby wyskoczyl lustrzany material, trzeba wcisnac Alt + F4.

[bez obrazy Dawid, ja nie pozjadałem wszystkich rozumów, po prostu dobry
humor]


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: kilka pytan do Maxiarzy :)
Witam

Za namowa paru osob zainstalowalem maxa :) a ze nie mialem tego programu
zainstalowanego od kilku lat i od wersji 1.0 duzo sie zmienilo to mam kilka
pytan :))))

1.
Gdzie ustawic by mozna bylo edytowac siatke jaby to powiedziec .... hm....
lustrzanie ? Tak lustrzanie. ! no wiec jak przemieszczam jakis wierzcholek
to po drugiej stronie siatki jego lustrzane odbicie tez sie przemieszcza,
jak dodaje to po drugiej stronie tez pojawia sie nowy.

2.
Czy da sie ustawic tak wyswietlanie obiektow by wygladaly tak jak przy
facets+higlits ale zeby bylo widac tez krawedzie siatki tak jak w wireframe
? strasznie mnie to wkurza bo wygodnie sie pracuje gdy sie widzi co sie robi
a ja widze co robie jak mam facets+higlits ale znow mnie wq..... jak
zaznacze jakis poligon a nie widze ktory zaznaczylem. wiec musze przestawiac
na wirframe. udreka !

No to tyle na poczatek :) pewnie w praniu wyjdzie wiecej :)))
A jak wyjdzie nieomieszkam zapytac :)

P.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: kilka pytan do Maxiarzy :)


1.
Gdzie ustawic by mozna bylo edytowac siatke jaby to powiedziec .... hm....
lustrzanie ? Tak lustrzanie. ! no wiec jak przemieszczam jakis wierzcholek
to po drugiej stronie siatki jego lustrzane odbicie tez sie przemieszcza,
jak dodaje to po drugiej stronie tez pojawia sie nowy.


Bezposrednio nie ma, wiec mozliwe jest:
a) sciagnac skrypt lub plugin (jest ich kilka)
b) zrobic kopie obiektu (ale jako instance), kopie zmirrorowac, dosunac do
    drugiej polowki i od tej pory edytowac tylko te pierwsza polowke ;-)


2.
Czy da sie ustawic tak wyswietlanie obiektow by wygladaly tak jak przy
facets+higlits ale zeby bylo widac tez krawedzie siatki tak jak w
wireframe
? strasznie mnie to wkurza bo wygodnie sie pracuje gdy sie widzi co sie
robi
a ja widze co robie jak mam facets+higlits ale znow mnie wq..... jak
zaznacze jakis poligon a nie widze ktory zaznaczylem. wiec musze
przestawiac
na wirframe. udreka !


nie ;-)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: kilka pytan do Maxiarzy :)

| 1.
| Gdzie ustawic by mozna bylo edytowac siatke jaby to powiedziec ....
hm....
| lustrzanie ? Tak lustrzanie. ! no wiec jak przemieszczam jakis
wierzcholek
| to po drugiej stronie siatki jego lustrzane odbicie tez sie
przemieszcza,
| jak dodaje to po drugiej stronie tez pojawia sie nowy.

Bezposrednio nie ma, wiec mozliwe jest:
a) sciagnac skrypt lub plugin (jest ich kilka)
b) zrobic kopie obiektu (ale jako instance), kopie zmirrorowac, dosunac do
    drugiej polowki i od tej pory edytowac tylko te pierwsza polowke ;-)

| 2.
| Czy da sie ustawic tak wyswietlanie obiektow by wygladaly tak jak przy
| facets+higlits ale zeby bylo widac tez krawedzie siatki tak jak w
wireframe
| ? strasznie mnie to wkurza bo wygodnie sie pracuje gdy sie widzi co sie
robi
| a ja widze co robie jak mam facets+higlits ale znow mnie wq..... jak
| zaznacze jakis poligon a nie widze ktory zaznaczylem. wiec musze
przestawiac
| na wirframe. udreka !

nie ;-)


No co ty - parę miesiecy temu jeszcze tam (w MAXie) była. Prawy klawisz na
nazwie ViewPortu i mamy takie i parę innych do wyboru.
ddman

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: kilka pytan do Maxiarzy :)


| 1.
| Gdzie ustawic by mozna bylo edytowac siatke jaby to powiedziec .... hm....
| lustrzanie ? Tak lustrzanie. ! no wiec jak przemieszczam jakis wierzcholek
| to po drugiej stronie siatki jego lustrzane odbicie tez sie przemieszcza,
| jak dodaje to po drugiej stronie tez pojawia sie nowy.

Bezposrednio nie ma, wiec mozliwe jest:
a) sciagnac skrypt lub plugin (jest ich kilka)


Na kiego chu.... sciagac pluginy do tego?
Nalezy polowke obiektu zmirrorowac z wlaczona funkcja reference, i tyle. Po co
sobie zycie utrudniac jakimis bzdetnymi pluginami...


| 2.
| Czy da sie ustawic tak wyswietlanie obiektow by wygladaly tak jak przy
| facets+higlits ale zeby bylo widac tez krawedzie siatki tak jak w
wireframe
| ? strasznie mnie to wkurza bo wygodnie sie pracuje gdy sie widzi co sie
robi
| a ja widze co robie jak mam facets+higlits ale znow mnie wq..... jak
| zaznacze jakis poligon a nie widze ktory zaznaczylem. wiec musze
przestawiac
| na wirframe. udreka !

nie ;-)


Jak to nie. Rece opadaja. Lameriada.
Trzeba zrobic to, co nastepuje::
1.Aktywne okno ma byc w podgladzie np. Smootch + Highlights.
2.W lewym, gornym rogu aktywnego okna nacisnac prawy przycisk myszy i zaznaczyc
pozycje "Edged faces" i tyle.

Dodatkowo, mozna wlaczyc jeszcze funkcje shadowania fejsow.
1.Customize | Vievport Configuration | i zaznaczyc zakladke"Shade Selected
Faces" i Aplly to: np. All Viewports

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: GALERIA TOP - Fałszerstwo
Jeżeli nie jest to zdjęcie - zwracam honor.
Tylko jak uzyskał te bliki i lustrzane odbicia.
To nie chodzi tylko o rurkę, ale o to, że w wielu miejscach
baterii są podobne zjawiska optyczne.
Nie widziałem nigdy niczego podobnego.
Jeżeli to nie jest fotka - grafa jest super.
Ale przypomina mi się sprawa tej szklanki. Ilu ludzi dało się zmylić.
Ten temat jest dość często spotykany i efektów podobnych nie widziałem.
Mam wątpliwości .... czym renderowano:- Made in Brazil?
Mental Ray, Radiosity L.W? Powiem tak, wielu ludzi ma jakieś własne
techniki.
Jednak jeżeli ktoś wystawi 4 prace i jedna jest zupełnie inna, to
wątpliwości
sa uzasadnione. Spróbujecie zrobić to samo.
Zwykła kulka z mirrorem i na jej powierzchni musza pojawic się odbicia.
Kamera skierowana jest na kran. Ale co powoduje pojawienie się "Kobitki"
w różnych miejscach?
Jeżeli to rodzaj materiału - nie mam racji, ale jeżeli gdzies w torze
kamery jest inny obiekt, mam wątpliwości. Kiedys starłem się
pokombinować coś takiego z kulkami w MR+max - i nie udało mi się.

-----
Wysłano za pośrednictwem WWW.3D.PL (http://www.3d.pl)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 3D Studio MAX z 598 PLN


Z tego co pokazywali na dokumencie o powstawaniu filmu, czesc motywu ze
zlewaniem sie w fabryce, to byl poprostu stol bilardowy, rtec i suszarka


Dokladnie tak, ale tylko w "shocie" w ktorym widac fragment
fabryki , czyli stol bilradowy.

Moment w ktorym T1000 wstaje zostal zrobiony tez bardzo prymitywnie:
a) prosty, obly ksztalt terminatora
b) environmet mapa z odbiciem lustrzanym tego samego ujecia
   filowanego prawdziwa kamera
c) na samym koncu morphing 2D pomiedzy obiektem 3D a
   rzeczywista postacia aktora

Lepszy bajer byl w walce terminatorow - moment w ktorym rzucaja
soba o sciany -obkleili T1000 pazl'otkiem bo nie starczylo
im kasy na rendery ;-)))))))))))

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wydrók

Użytkownik eubie <eu@poczta.fmw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:UorX4.34605$zA1.815@news.tpnet.pl...


Jest sprawa
Mam zrobione dla kómpla zwolnienie do szkoły
Nie mamy tylko tego jak wydrukować
Zwyczajna atramentówka wysiada


Cos mi tu nie pasi... Zwykle zwolnienie powinno wyjsc cool na atramencie,
sam robiłem. Natomiast pieczatke powinno sie naniesc OSOBNO, bo inaczej taki
numer od razu bedzie widac. Polecam nastepujacy numer (przeciez pieczec
lekarska moze byc czarnym tuszem, nie? ):

<< TUTORIAL by StormBringer |

Bierzesz fajnie zeskanowana pieczec, oczyszczasz z podpisu (wydrukowany
podpis , to juz lekka bezczelnosc :D ) robisz odbicie lustrzane i drukujesz
je NA LASERZE (koniecznie). Nastepnie przykladasz tak wydrukowana lustrzanke
do wydrukowanego wczesniej (najlepiej na drukarce atramentowej wlasnie)
zwolnienia (wydrukiem do dolu) i z wierzchu smarujesz butaprenem (doklatnie
tym).
Nie wiem co oni daja do tego butaprenu ale perfekcyjnie rozpuszcza toner
(dlatego wlasnie zwolnienie powinno byc atramentem, bo tez sie rozpusci),
ktory przenosi sie na papier pod spodem w ten sposob, ze wyglada dokladnie
jak odcisnieta pieczec... Naturalnie trzeba uwazac zeby nie zrobic smug, bo
pieczatkom takie rzeczy sie nie zdarzaja :) Wot i cala filozofia. Tresc
pisana, trzeba zrobic recznie dlugopisem (znajdzcie kogos z lekarskim
charakterem pisma)

<< END OF TUTORIAL |

PS. A tak w ogole, to fajnie byloby dac w temacie OFF-TOPIC

Powodzenia

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW 6.5 odbicie


jak kcesz miec odblask (np zarowa zeby naprawde swiecila) i zeby sie w
lustrze odbijal to zamknija swiatlo za jakims 100% przezroczystym czyms i
daj temu czemus 100% translucencji i wtedy to cos bedzie sie swiecic i na
dodatek odbijac sie

P.


wyobraz sobie ze gosc trzyma latarke, jest ciemno, jest lustro, latarka
oslepia kamere, obok jest lustro, lustro odbija w 100 scene tuz obok, ....
na jednej stronie widac flare, na drugiej nie - bez sensu - ten post effect
przeciez powinien sie rownierz nalozyc na lustrzana pozycje flary.....
Gosc sie odwraca a kemar jest pod takim kątem, ze mialo ja razic juz tylko
odbicie lustrzane....

nic sie nie da z tym fantem zrobic?
man.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW 6.5 odbicie


wyobraz sobie ze gosc trzyma latarke, jest ciemno, jest lustro, latarka
oslepia kamere, obok jest lustro, lustro odbija w 100 scene tuz obok, ....
na jednej stronie widac flare, na drugiej nie - bez sensu - ten post effect
przeciez powinien sie rownierz nalozyc na lustrzana pozycje flary.....
Gosc sie odwraca a kemar jest pod takim kątem, ze mialo ja razic juz tylko
odbicie lustrzane....

nic sie nie da z tym fantem zrobic?
man.


I tak i nie. Odbij zrodlo swiatla wzgledem lustra, wywal cala reszte ze
sceny i wyrenderuj ta flare na czarnym tle. Teraz naloz animacje z flara
na animacje bez flary i ewentualnie wymaskuj, tak zeby flara byla
widoczna tylko wtedy kiedy trzeba.
/j

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mel..

expressions sa zapisane po prostu w node'ach, zatem mozesz napisac inne
expression ktore w 40 ramce kasuje node'a tamtego. a moge spytac po co ci


to

Juz dowiedzialem, sie jak to sie robi, oczywiscie mozna zrobic tak jak
piszesz, oraz na pare innych sposobow, ale najoptymalniej robi sie to przez
skasowanie polaczenia miedzy expressions a czyms tam..np: jesli chcemy miec
sterowanie obiektem przez skrypcik miedzy ramkami 40-50 to w 40 ramce
tworzymy polaczenia ( do juz istniejacego skryptu )  a w 50 rozlaczamy..

A co po.. :) do animacji kulek :), Jedna kulka jest jak by odbiciem w
lustrze drugiej ( wszystkie parametry sa "kopiowane" przez expressions do
"lustrzane odbicie" ) , a w ramce 240 przestaje wiernie kopjowac ruchy,
tylko cos tam innego robi - na kluczach..

No ale dzieki, za odp..

P.S. Jesli skasujemy expressions podczas animacji, przestaje ono istniec,
wiec jak bedziemy chcieli obejrzec animacje od poczatku, nie bedzie
expressions !

Ale poniewaz jest to bardzo prosta i ktorka animacja, to zrobie to inaczej,
poprostu w ramce 240 schowam odbicie i zastapie to duplikatem, ktory dalej
bede animowal na kluczach.. po prostu bez sensu meczyc sie nad skryptami,
jesli nie ma potrzeby..

Pozdrawiam
    Krystian Mazur.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Połysk w maxie...
Użytkownik "TeodorHornitz" <teodorhornitz_dele@wp.plnapisał w
wiadomości


... zapomniałem zapytać jak zrobić w maxie , żeby dany obiekt miał taki
połysk jak lakierowana powierzchnia, nie koniecznie odbijajaca...


Połysk ustawia się parametrami Specular i Glossiness w edytorze materiałów.
Połysk to zdolność odbijania światła (w przeciwieństwie do jego pochłaniania
tudzież rozpraszania), więc pryjąłem, że chodzi Ci o niekonieczne odbicia
lustrzane. A jeżeli lakier jest nowy, toodbicia lustrzane uzyskasz
podłączając do parametru Reflection mapę Reflect/Refract (szybsza) lub
Raytrace (dokładniejsza).

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Połysk w maxie...
jak uzyskac fajny lakier - bylo popisane w ksiazce 3d studio max 3 f/x - z
malym opisaniem funkscji -
ewnetualnie zawsze mozesz skozystac z biblioteki maxa - o ile masz cala
wersje - jes tam troche roznego rodzaju "plastikow"
pozdr
GOR@L


Połysk ustawia się parametrami Specular i Glossiness w edytorze
materiałów.
Połysk to zdolność odbijania światła (w przeciwieństwie do jego
pochłaniania
tudzież rozpraszania), więc pryjąłem, że chodzi Ci o niekonieczne odbicia
lustrzane. A jeżeli lakier jest nowy, toodbicia lustrzane uzyskasz
podłączając do parametru Reflection mapę Reflect/Refract (szybsza) lub
Raytrace (dokładniejsza).


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Prędkość renderingu


"Krzysztof" <krzysztof.gedroyc_NOSP@wp.plwrote in message



Dlaczego prosta animacja złożona z ok. 1000 trójkątów, przy liczbie klatek
200 i rozdzielczości 800x600


to sa czynniki istotne, ale nie decydujace, najwiecej czasu przy renderingu
idzie na liczenie odbic (lustrzanych) i swiatla, a te elementy te w grach sa
na ogol
albo symulowane, albo mocno uproszczone tak aby liczyl je sprzet na karcie
graf.

Zz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 3DstudioMAX (przezroczystosc i lustrzane odbicie)
Witam
dopiero zaczynam zabawe z 3Dstudio i chcialem zrobic w/w efekty.
Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak to zrobic (pomimo banalnosci tego
pytania). Help jest bardzo dobry, ale podal mi takie ilosci informacji,
ze sie zalamalem.

Aha wlasnie przeczytalem tytul mojego postu i... oczywiscie chodzi mi o
stworzenie np. lustrzanej tafli, a nie odbicie jakiegos obiektu w
przestrzenii projektowej.

Aha[2] ew. mile widziane sa linki do stron opisujacych te efekty...
w ogole linki do dobrych stron o tym programie :)

TIA Wojtek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: prosze o pomoc(odbicia lustrzane)
kamil3d@pf.pl news:c4a09i$5tu$1@nemesis.news.tpi.pl


A teraz pytanko "Jak zrobić materjał na lustro chodzi o realne odbicia
lustrzane"


Bierzesz Swoj Ulubiony Renderer i zaznaczasz w nim  Reflection tudziesz
Refl lub Reflect - taka filozofia ;-) ?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: FR - combustion się nie "reflektuje"


Tomasz Nowicki wrote:
Co zrobić, aby efekt combustion (konkretnie - płomyk świecy) odbijał się razem
ze świecą na powierzchni stołu - stół jest pokryty materiałem fR i wszystko
piknie widać, oprócz tego płomyka (trochę to głupio wygląda :) )
T.


Trzeba zrobić płomyk w 3D (obiekt lub cząstki). Combustion jest efektem
postprodukcyjnym więc się nie odbije.
Ewentualnie jak lubisz żołnierkę to nożesz zrobić lustrzane odbicie
obiektów świeczki z płomykiem względem powieszchni stołu. Przeliczyć to
odbicie z tą samą kamerą i skleić w postprodukcji. Jest przy tym trochę
zabawy.

Pozdrawiam
Tesmo

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Nurbs - laczenie powieszchni

Moim zdaniem, akurat przy NURBS-ach nalezy pracowac na calosci modelu.
Podobnie jest w Aliasie, chociaz tutaj mniej widac brak polaczen.
Inna sprawą jest to ze powierzchnia musi byc tez poprawnie stworzona.
Np Surface, ktory jest wycinkiem np rury po odbiciu lustrzanym i zestawieniu
ze dwoch ze sobą da jednolita powierzchnie po wyrenderowaniu.
Niedociaglosci modelu na pewno bedą widoczne.
Jakis czas temu przesiadlem sie na Aliasa mialem to samo przyzwyczajenie co
ty,
przestawilem sie na prace na calosci i jakos idzie.
Programy inzynierskie tez tak mają (a nawet nie mają widoków
viewportach.:-))

Praca na połówkach ma sens (chyba) w momencie patchy i innych splinach,
a to dlatego że tam jest mozliwość zszycia, w NURBSAch musisz stworzyc
nową powierzchnię łączącą - a to juz nie takie chop siup - bynajmniej nie w
Maxie

T.
NURBS najlepiej w Rhino, Alias, Maya

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: problem z woda/flat mirror
Witam

Pracuje na maxie 4.2
potrzebna mi jest powierzchnia wodna troszke falujaca , tak aby ten parametr
mozna bylo animowac (na potrzeby animacji). Jak to robie? Biore przykladowa
probk i w Mapach w pasku diffuse ustawiam flat mirror z domyslnymi
parametrami..  przypisuje to do jakiegos prostopadloscianu i nic.. tak
jakbym wcale tej faktury nie przypisal w renderingach wychodzi jak nigdy nic
zamiast odbijac cokolwiek.. jak to ustawic zeby wszystko dzialalo.. mam na
mysli woda nasladowala lustro..
2 sprawa to falujaca woda.. (ma to byc maly zbiornik nie morze wiec beda to
praktycznie nie widoczne fale , ale znieksztalcenia musza byc) tak wiec na
pewno trzeba przypisac jakis noise do pow wody.. ale jako co to zapisac? tzn
ustawic ten noise.. (moze reflection?)

To prosciutkie zadanko.. a mi przyspaza problemy z uwagi na to ze nie wiem
co moze byc nie tak.. uzywam ksiazki heliona po prostu 3ds max4 i dla
pewnosci robilem tak jak tam jest napisane ale mimo wszystko rendering nic
nie wykazuje..

a moze jest inne ciekawsze wyjscie imitacji wody.. lekko przezroczystej z
malymi znieksztalceniami ktore mozna animowac.. no i oczxywiscie z
odbiciem.. lustrzanym

Z gory BARDZOOOOOO dziekuje

niech MAX bedzie z wami....
Przemek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW: lustrzane odbicie
Witam!

Czy da sie zrobic latwo w LW (najlepiej w modelerze) kopie obiektu,
ktora jest lustrzanym odbiciem wzgledem jakiejs plaszczyzny. Zalozmy,
ze mam kolo samochodowe (w moim przypadku jest to gondola warp, ale
niektorzy moga nie wiedziec o co chodzi :) wymodelowane z duza iloscia
szczegolow, z pracowiecie przypisanymi powierzchniami itd, i chce zrobic
odbicie lustrzane.

Problem w tym ze obiekt jest pozbawiony praktycznie symetrii, wiec
plugin (Symmetrize) nie pomaga.

Wymyslilem tylko polsrodek: importuje obiekt do mojego ulubionego
Rhinoverosa, Mirror - szast - prast - gotowe.

+---[ Tomasz J. Cejner ]--[ member of KNNNSzMPChOChPKIM ]----
| Wenn ist das Nunstuck git und Slotermeyer?
| Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
+---[ ICQ: 3488084 ]-----------------------------------------

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW: lustrzane odbicie
On 18 Jan 2000 13:36:43 GMT, Tomasz Cejner wrote:


Czy da sie zrobic latwo w LW (najlepiej w modelerze) kopie obiektu,
ktora jest lustrzanym odbiciem wzgledem jakiejs plaszczyzny. [..]
Wymyslilem tylko polsrodek: importuje obiekt do mojego ulubionego
Rhinoverosa, Mirror - szast - prast - gotowe.


Shift+V [Multiply-Mirror o ile dobrze pamietam..nie mam
niestety w tej chwili jak sprawdzic]

hth,
Tolaris

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW: lustrzane odbicie
Z tego co wiem to w modelerze LW  tez jest funkcja mirror dzialajaca na
podobnej zasadzie jak w Rhino.

                                           Pozdrawiam
                                                NexusRoy

Tomasz Cejner wrote:

Witam!

Czy da sie zrobic latwo w LW (najlepiej w modelerze) kopie obiektu,
ktora jest lustrzanym odbiciem wzgledem jakiejs plaszczyzny. Zalozmy,
ze mam kolo samochodowe (w moim przypadku jest to gondola warp, ale
niektorzy moga nie wiedziec o co chodzi :) wymodelowane z duza iloscia
szczegolow, z pracowiecie przypisanymi powierzchniami itd, i chce zrobic
odbicie lustrzane.

Problem w tym ze obiekt jest pozbawiony praktycznie symetrii, wiec
plugin (Symmetrize) nie pomaga.

Wymyslilem tylko polsrodek: importuje obiekt do mojego ulubionego
Rhinoverosa, Mirror - szast - prast - gotowe.

+---[ Tomasz J. Cejner ]--[ member of KNNNSzMPChOChPKIM ]----
| Wenn ist das Nunstuck git und Slotermeyer?
| Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
+---[ ICQ: 3488084 ]-----------------------------------------


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: LW: lustrzane odbicie


Czy da sie zrobic latwo w LW (najlepiej w modelerze) kopie obiektu,
ktora jest lustrzanym odbiciem wzgledem jakiejs plaszczyzny. Zalozmy,
ze mam kolo samochodowe (w moim przypadku jest to gondola warp, ale
niektorzy moga nie wiedziec o co chodzi :) wymodelowane z duza iloscia
szczegolow, z pracowiecie przypisanymi powierzchniami itd, i chce zrobic
odbicie lustrzane.


tak ! to wlasnie mirror ! ustwaisz plaszczyzne (ja to robie myszka) i w
zaleznosci jak chcesz to odbic manipulujesz z roznymi widokami !

nie trzeba zadnych pluginnow :

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 3ds bilard, mapowanie bili


ker@icpnet.cutthisyankee.pl news:bh8uq5$sua$1@topaz.icpnet.pl

| Chciałem zrobić sobie tekstury do typowych bil bilardowych.
| Znacie jakiegoś tutka jak to dobrze wymapować, bo mnie jakbym nie
| kombinował to na bili wychodzą elipsy a nie koła (chodzi o białe tła pod
| numerami bil).

spherical mapping uzyj, w max nazywa sie pewnie analogicznie


No właśnie o to chodzi, że nie. Mapowanie sferyczne powoduje deformację.
Należy użyć mapy composite, żeby pomieszać kilka kanałów mapowania dla
poszczególnych kolorów i mapować płasko kolory. Wtedy kółko pozostanie
kółkiem. Do tego momentu można obejść się bez bitmap, bo wszystko da się
zrobić procedralnie (gradient z odpowiednią krzywą output). Same numerki zaś
mapować cylindrycznie, bo w przeciwnym razie po "drugiej stronie" bili wyjdą
w odbiciu lustrzanym. To tyle.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: efekt lustra (matrix) - jak w 3dsmaxie?


chodzi o to jak zrobic taki efekt (do filmu):
stoje przed lustrem, dotykam powierzchni a ona sie ugina i faluje,
rozumiecie o co chodzi? ;]


Potrzebujesz odpowiednio zanimowanej mapy bump lub displace, lub mozesz uzyc
modyfikatora ripple na obiekcie dajacym lustrzane odbicie. Powinno sie udac.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: NURBS - pytanie
Witam,
mam proste pytanie dotyczące NURBSów w 3ds ver.5:
gdy tworze sobie krzywą i robie jej odbicie lustrzane, to w jaki sposób
mogę później scalić
tę drugą krzywą powstałą w wyniku odbicia z pierwotną krzywą (tak zeby
byla to jedna
zamknieta krzywa)?
Nie wiem czy to jest dobra droga, ale zmierzam do tego, żeby mając
zamkniętą krzywą
ekstrudować ja, a pozniej przykryć z góry jeszcze jedną ścianką.
Będę wdzięczny za pomoc.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: NURBS - pytanie
Dnia 2004-04-28 22:13, osoba caatcher wcisnęła klawisze klawiatury w
nastepującej kolejności:


Witam,
mam proste pytanie dotyczące NURBSów w 3ds ver.5:
gdy tworze sobie krzywą i robie jej odbicie lustrzane, to w jaki sposób
mogę później scalić
tę drugą krzywą powstałą w wyniku odbicia z pierwotną krzywą (tak zeby
byla to jedna


Uzyj funkcji join.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Photoshop 6.0


Czy ktoś może mi poradzić jak zrobić lustrzane odbicie zdjęcia w Photoshop
6.0?


wydruk czy w programie?

wydruk:  sie nie da...chyba ze na drukarce, ew drukuj w corelu
program: images | rotate canvas flip horizontal

BT

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Photoshop 6.0
w programie

| Czy ktoś może mi poradzić jak zrobić lustrzane odbicie zdjęcia w
Photoshop
| 6.0?

wydruk czy w programie?

wydruk:  sie nie da...chyba ze na drukarce, ew drukuj w corelu
program: images | rotate canvas flip horizontal

BT


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Photoshop 6.0
dziala?


"Mirek82" <mire@poczta.onet.plwrote in message



w programie
| Czy ktoś może mi poradzić jak zrobić lustrzane odbicie zdjęcia w
Photoshop
| 6.0?

| wydruk czy w programie?

| wydruk:  sie nie da...chyba ze na drukarce, ew drukuj w corelu
| program: images | rotate canvas flip horizontal

| BT


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pomoge w 3D :)

oki, mam problem ze zrobieniem realistycznego metalicznego materialu
jak masz jakis pomysl to please help me !!!


Jesli ma sie ladnie blyszczec i odbijac wszystko w kolo to polecam raytrace
(ale trzeba sie zatroszczyc by mialo sie co odbijac :). Mozna tez niezle
symulowac metal stosujac w 'shading' typ 'metal' albo 'anisotropic'.

a, jeszcze jedno, jak wiesz jak zrobic lustrzane odbicie to tez by sie
przydalo
bawilem sie mapami raytrace, ale nie udalo mi sie zrobic 'typowego' lustra


Do symulowania luster i plaskich powierzchni jest 'Flat Mirror' podpiete do
mapy reflection.
Przy odbijajacych elementach (np napisach) najlepsze efekty daje polaczenie
dwoch materialow (Multi/Sub-object): dla powierzchni plaskich stosujemy w
mapie reflrction 'Flat Mirror' a dla zaokraglonych 'raytrace'.
Pozdrawiam
rZuczek
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Adobe PM 6.5 PL
Zaznacz wszystko na stronie (możesz zgrupować zaznaczone elementy).
Następnie na palety sterującej kliknij ikonkę odpowiedzialną za lustrzane
odbicie (po prawej strony palety). Wcześniej zdefiniuj właściwy punkt
odbicia (również na tej samej palecie, tym razem po stronie lewej). Wszystko
jest czytelne na tej palecie, tylko się trochę jej przypatrz.

gucio


Krzysztof Kreis <gazeta.grudziad@wpomorskie.com.plwrote in message



Zainstaluj w "menu drukarki" na przykład Linotronic 530 (druk do pliku),
następnie w Page Maker'ze wydrukuj na nim plik postscriptowy (*.ps).
Pamiętaj, aby opcja grafika była nastawiona na normalnie (nie np.
optymalnie).
Tak wydrukowany plik poddaj obróbce distillera, pamiętając aby w
"options/job options" było 300 dpi.
W razie problemów pisz na priv'a.

Pozdrowienia: norweg

Maciej Urbaniak wrote:

| ta zgadza sie ale duzo trace na jakosci ..........  :-(
| Jerzy Dolata wrote in message <382030B9.3F78A@kki.net.pl...
| Wydrukuj do acrobata tam jest lustro.
| Jerzy


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustrzane odbicie - lammer grafik ze mnie :)
Witam szanownych grupowiczów.

Czy zna ktoś jakiś opis jak uzyskać w gimpie lustrzane odbicie obiektu?
Nie będę krył, że najchętniej w języku polskim ale z angielskiego też
się uciesz:) Siedzę, kombinuje i dla mnie efekt nie jest wciąż
zadowalający i to pewnie dlatego, że nie wiem jak to się robi i
kombinuje w ciemno. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

pozdrawiam i z góry dzięki
Sławek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lustrzane odbicie - lammer grafik ze mnie :)


Witam szanownych grupowiczów.

Czy zna ktoś jakiś opis jak uzyskać w gimpie lustrzane odbicie obiektu?
Nie będę krył, że najchętniej w języku polskim ale z angielskiego też
się uciesz:) Siedzę, kombinuje i dla mnie efekt nie jest wciąż
zadowalający i to pewnie dlatego, że nie wiem jak to się robi i
kombinuje w ciemno. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.


po angielsku: flip horizontal lub flip vertical
po polsku: odbij pionowo lub odbij poziomo

a później to już kosmetyka... ;-)
grav

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: warstwy w szopie


Mam prosbe. Otoz dostalem fotke z ludzikami do ktorej trzeba domontowac
jeszcze glowe innej z drugiego zdjecia. Jak nakladam lepek na pierwsze
zdjecie
to jest ono na wierzchu a ja chce zeby ta nakladana warstwa chowala sie
pod
tlo. jak to zrobic ?


Spróbuj odwrócić fotkę tyłem i dopiero nakładaj warstwę.
Oczywiście warstwę musisz nałożyć w odbiciu lustrzanym aby
po odwróceniu do pozycji wyjściowej było jak należy.

MS

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu




Strona 4 z 4 • Wyszukiwarka znalaza 383 rezultatw • 1, 2, 3, 4
 
 
Wątki
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates